• bwLina_Plaisance200x200

    Lina Plaisance

    I knew then that the most important thing was to know why my experiment did not occur properly.
    Read more
  • bwSophieMartin_200x200

    Sophie Martin

    Cette année mon premier objectif a été d’améliorer les activités en science dans ma classe.
    Read more
  • bw03_tom_eagan_200x200

    Tom Eagan

    M. Eagan a œuvré avec le Perimeter Institute et leur programme de sensibilisation.
    Read more
  • placeholder

    Aditi Garg

    Aditi teaches high school math in French immersion and is passionate about youth engagement with nature in any subject.
    Read more
  • bwAnjuli Ahooja200x200

    Anjuli Ahooja

    Présentement enseignante en physique au collège Appleby, une école privée d’élite à Oakville en Ontario.
    Read more
  • bwBrigitte Loiselle200x200

    Brigitte Loiselle

    Brigitte is part of a team at The Centre de développement pédagogique (CDP)
    Read more
  • bwBryan_Chappell200x200

    Bryan Chappell

    “Religion without science is blind; science without religion is lame.” Albert Einstein
    Read more
  • bwCarly Deboice_200x200

    Carly DeBoice

    I am interested in creating opportunities for teens to engage with science and technology in purposeful ways.
    Read more
  • bwChristie McClure200x200

    Christie McClure

    We favour an application-based approach in our physics classroom by trying to engage students in as many hands-on and authentic activities as possible.
    Read more
  • bwClayton Ellis200x200

    Clayton Ellis

    M. Ellis a exploré différentes avenues qui permettent aux élèves de connecter avec leurs pairs tant au Canada qu’à l’extérieur.
    Read more
  • bwCristina_Mourelle200x200

    Cristina Mourelle

    In my youth, I had two passions: nature and teaching.
    Read more
  • bwDianaHall_200x200

    Diana Hall

    I derive equations for solving problems and then focus a bit on space-time diagrams to illustrate similiar problems.
    Read more
  • bwDiane Campeau200x200

    Diane M. Campeau

    Diane Campeau contribue à divers dossiers auprès d’organisations scolaires au QC et en CB notamment en ce qui concerne l’éducation autochtone.
    Read more
  • bwDimitri200x200

    Dimitri Anastopoulos

    Dimitri fait parti d’une équipe au Centre de développement pédagogique (CDP)
    Read more
  • Screenshot 2023-06-04 173659

    Élisabeth Jobin

    Le développement durable est un enjeu d’actualité auquel les enfants doivent être sensibilisés dès leur plus jeune âge. Une façon concrète d’aborder ce sujet est d’impliquer les élèves dans la construction d’un bateau miniature. Lors de ce projet, les élèves sont amenés à comparer et à choisir les matériaux de construction en fonction de leur […]
    Read more
  • bwÉric Morrissette200x200

    Éric Morissette

    Éric and his team demonstrate how students can get involved in creating an experiment and analyzing and designing a technical object.
    Read more
  • bwErin Cameron200x200

    Erin Cameron

    Je favorise une approche basée sur l’application dans nos cours de physique…
    Read more
  • bwGlenGuthrie_200x200

    Glenn Guthrie

    I create and facilitate school science and technololgy economy projects in five communities in the Northwest Territories.
    Read more
  • bwHan Chau200x200

    Han Chao

    Le collège Appleby est centré sur l’éducation globale et intègre la technologie dans leur curriculum.
    Read more
  • bwHuguette Thibault200x200

    Huguette Thibeault

    As a college teacher for over 30 years, Huguette has established environmental partnerships with various scientific and research communities.
    Read more
  • bwJohanne Patry_200x200

    Johanne Patry

    I favor projects and activities during which the learner is exponentially involved in the exploration aspect of science and technology of the world around them.
    Read more
  • Photo Josianne Guay

    Josianne Guay

    Je m’appelle Josianne Guay et je suis une enseignante de mathématiques et de sciences. Je travaille à l’école secondaire CSSC Mercier à Whitehorse, au Yukon, sur le territoire traditionnel de la Première Nation Kwanlin Dün et du Conseil Ta’an Kwäch’än. Originaire du Nouveau-Brunswick, j’ai déménagé au Yukon en 2020 afin de débuter ma carrière en […]
    Read more
  • bwJulie_Bertrand200x200

    Julie Bertrand

    The science projects are the ones the students remember the most and learn the most from.
    Read more
  • bwjulie_bolduc_duval200x200

    Julie Bolduc-Duval

    J’enseigne la physique et l’astronomie dans un CÉGEP.
    Read more
  • bwLarry_Bogdan200x200

    Larry Bogdan

    Science is a valuable way to answer questions and learn about the world around us.
    Read more
  • bwLizWirtenen_200x200

    Liz Wirtanen

    I teach Science and Technology to 6 groups of regular grade 8 students, ages 13 and 14.
    Read more
  • bwLouis Laroche_200x200

    Louis Laroche

    L’approche par problème appliquée au travail du bois donne aux élèves une solide excuse pour s’intéresser aux compétences en mathématiques
    Read more
  • bw OCTAS-MF_200_200

    Mathieu Fortin

    Mathieu Fortin partie du groupe qui a conçu le jeu Parallèle.
  • bwMichelle_Olchowski200x200

    Michelle Olchowski

    I am always looking for ways to make the topics we are learning more readily accessible and engaging, and I know science on stage will help.
    Read more
  • ouadi

    Ouadi Beya

    IUT PAJOL (Université Paris Cité) Plus de 100 millions d’années, les abeilles existent et ont développé une société ultra-organisée. Une abeille peut voler à 32 km/h en transportant une charge équivalente à la moitié de son poids. La ruche connectée est une enceinte en bois équipée avec des capteurs pilotés par une carte Arduino et […]
    Read more
  • bwPatrickFrenet_200x200

    Patrick Fernet

    ISPAJES has received 10 prestigious prizes in Canada, including the 2002 Michael-Smith award.
    Read more
  • Screenshot 2023-06-04 173826

    Paul Stinson

    Exploration spatiale, de petite à grande échelle   (Compréhension de l’échelle du système solaire et analyse de la poussière : les micrométéorites)   Chaque jour sur Terre, des micrométéorites atterrissent sur nos toits. La Terre, dans sa trajectoire à travers l’espace, intercepte différents objets, avec l’aide de la force de gravité. Nous avons développé une […]
    Read more
  • bwPeter_MacDonald200x200

    Peter MacDonald

    Keen on developing a strong physics program that both develops critical thinking and prepares students for university academics.
    Read more
  • Roger Guay

    Robert Guay, Dr

    Son activité chez Enviromine inc. est consacrée à l’exécution et l’interprétation d’essais de détermination du potentiel acidogène des sols renfermant des composés soufrés
    Read more
  • bwRobin st-Pierre200x200

    Robin St-Pierre

    I am a science teacher with a B.Sc. in Physics
    Read more
  • bwRon_Chatterson200x200

    Ron Chatterson

    Mr. Chatterson croit fortement dans les valeurs des emplois professionnels en tant que domaine de carrière potentiel.
    Read more
  • bwSally_Meadows200x200

    Sally Meadows

    Creating and delivering innovative science programming for kids and youth for over 14 years
    Read more
  • bwSarahTorrie_200x200

    Sarah Torrie

    I am part of the Toronto Biotech team which is working to include more biotechnology in high school science.
    Read more
  • bwSteve_Elton200x200

    Steve Elton

    The Safe Drinking Water Foundation (SDWF) est une organisation à but non lucrative dont la mission est d’encouragé l’universalité de l’eau potable
    Read more
  • bwStuart_Farmer200x200

    Stuart Farmer

    M. Stuart a livré et organisé une grande variété d’événements de développement professionnel pour les enseignants durant sa carrière.
    Read more
  • bwTim Molnar_200x200

    Tim Molnar

    Tim is committed to teacher education with a special interest in First Nations perspectives and problem based learning.
    Read more
  • bwTinaRioux_200x200

    Tina Rioux

    In 2008/2009, I brought one group of students to the CLS for Students on the Beamlines.
    Read more
  • bwtracy walker200x200

    Tracy Walker

    My role is to develop and deliver innovative educational programming for students and educators.
    Read more
  • bwUte Haensler_200x200

    Ute Haensler

    Ute représente Science on Stage Deutschland e.V
    Read more
  • Screenshot 2023-06-04 173533

    Véronique Corbeil

    ÉNERGIE + FORCE = BIRDIE Apprenez la science et devenez un meilleur joueur de golf !   Comment pouvons-nous rendre l’apprentissage amusant? Comment accompagner les enseignants dans une approche par compétences ? Transformez vos élèves en apprentis entrepreneurs ! Cette trousse interdisciplinaire comprend un défi STEM dans la section sciences/mathématiques. L’intention pédagogique est de concevoir […]
    Read more
  • bwWojceik Nawrocik_200x200

    Wojciech Nawrocik

    Science on Stage Europe brings together science teachers from across Europe to share best practice in science teaching.
    Read more